עמוד הבית צור קשר בלוג צ'י קונג טאי צ'י פעילויות אודות עמוד הבית צור קשר בלוג צ'י קונג טאי צ'י פעילויות אודות

צ'י קונג בודהיסטי -  גוף הזהב


 


צ'י קונג גוף הזהב הנו תרגול שמקורותיו בצ'י קונג הבודהיסטי ובצד הפנימי של אומנות הלחימה. תרגול זה הוא חלק משיטתו של מאסטר אמין הו, ויחודי לשיטה זו. תרגול זה מתאים למתחילים ולמתקדמים.

תרגול גוף הזהב כולל שלושה חלקים תנועתיים, המשלבים תנועה, נשימה מיוחדת ודמיון מודרך, ומשולב עם תרגול מדיטצית צ'אן (זן סיני) בישיבה. התרגול של צ'י קונג גוף הזהב מחזק את הצ'י בגוף ואת הגוף הפיזי. תרגול הסדרה לאורך זמן יכול להביא לפתיחת זרימת הצ'י במעגל השמימי הגדול - שלב מתקדם בתרגול צ'י קונג באסכולות שונות. תרגול מדיטצית גוף הזהב בישיבה עם דימוי לוטוס הזהב,  מפתח את המודעות לרמה גבוה יותר, מביא לתחושת שלווה ובהירות רבה ומפתח את המידות הטובות. תרגול הסדרה כולה מביא לחיזוק  גוף אנרגטי חיובי שמגן על הגוף הפיזי והאנרגטי.

התרגול מומלץ במיוחד למטפלים ולעוסקים באמנויות הלחימה.
את השיעורים יעביר יניב יצחקי.

קבוצה לתרגול צ'י קונג גוף הזהב יתקיימו בימי שלישי בשעה 21:00 במרכז הקהלתי של שכונת בבלי, רחוב טולדנו 6 בקומה השלישית.

    

עוד על צ'י קונג גוף הזהב בבלוג בית הספר יצירה

חוויות  מתרגול צי קונג גוף הזהב
לפני כשנתיים בערך התחלתי לתרגל את צי קונג גוף הזהב, (בסדנתו של מאסטר אמין ), מאז אני ממשיך לתרגל את הסדרה וזאת בנוסף לסדרות אחרות שלמדנו.
כמתאמן באומנות לחימה שנים רבות, (30 שנה בקראטה אוקינאווי) החלטתי לפני כשנתיים שיש צורך להרחיב את היריעה ולהעמיק את הידע הכללי באומנות הלחימה וזאת מהכיוון הבריאותי יען כי החיים קשים. סדרת התרגילים של גוף הזהב התאימה לי מאד היות ומקורה באומנויות הלחימה הסיניות והתרגול מוסיף לאספקטים נוספים מעבר לאפקט הבריאותי.
להלן המתכון: דמיינו תרגול של 40 דקות (בערך) שבו אתם רק נושמים לאט לאט, עמוק עמוק ומשתמשים בטכניקת נשימה הפוכה, צרפו לכך תרגילי גמישות והרפיה, תוסיפו קצת אהבה עצמית (ליטופים עצמיים) דימיון פורה ומודרך ולסיום אנחה מכל הלב בסיגנון אוהד קדם והנה לכם מתכון מנצח.
אני רוצה לחלק איתכם שלוש חוויות
הראשונה: כאבי הגב פחתו בהדרגה במהלך השנתיים עד שנעלמו כמעט לחלוטין, ( בתקווה שלא יחזרו שוב) אני משוכנע שדעתי כדעת רבים המתאמנים.
השנייה: אני משתמש בסדרת גוף הזהב כהכנה ליום גדוש פעילות ואימון קראטה, אחת התועלות העיקריות היא בהסדרת הנשימה לאחר קטע אנאירובי בתרגול, שמתי לב שהסדרת הנשימה הרבה יותר טובה מבעבר כלומר החזרת האנרגיה בחזרה לגוף השתפרה מאד במהלך התרגולים.
השלישית: תרגול גוף הזהב מצוין להרגעת מתח והתרגשות לפני הדגמה או הופעה, אחת התופעות הנגרמות ע"י התרגשות או מתח היא נשימה מהירה ושיטחית, בעצם התרגול וביצוע נשימות איטיות ועמוקות אנו מרפים את הגוף ומנטרלים את המתח וכמובן מוסיפים את הדמיון המודרך שרק משפר את העניינים.

בברכת אנחה גדולה מכל הלב ורק בריאות
שמוליק פרידה ( dan 6 okinawan karate do )